مهمان عزیز به انجمن فیش لند خوش آمدید , اگر شما این پیغام را میخوانید به این معنا است که هنوز در انجمن ثبت نام نکرده اید. لطفا چند ثانیه از وقت خود را بگزارید و برای ثبت نام اینجا را کلیک کنید و بعد گذراندن چند مرحله ساده میتوانید از تمام امکانات انجمن استفاده کنید. توجه داشته باشید که اسامی مستعار مستهجن یا بی معنی ممنوع است (بدون اعداد یا حروف به طور تصادفی) و لطفا خود را در بخش معرفی کاربران برای آشنایی بیشتر با جامعه مجازی فیش لند معرفی کنید.

اطلاعیه

Collapse
اعلام نشده است.

حقه ها یا کلک‌های برخی از فروشندگان ماهی و لوازم آکواریوم

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • حقه ها یا کلک‌های برخی از فروشندگان ماهی و لوازم آکواریوم

    معمولا یه سری روش های همه گیر برای کلاه برداری و سو استفاده از مشتری ها وجود داره که تجربه ای خیلی از ماها با آن برخورد کردیم.

    با توجه به مساله‌ای که ساشا جان در کانال در مورد خرید دیسکس زیر سه اینچ فرمودند من این مطلب رو اینجا با اندکی تغییر قرار میدم + چند نکته دیگر:

    🔆 موضوع خیلی روشن هست ، شما با کلی ذوق و شوق میرید پول میدین و یه نژاد از دیسکس رو در سایز ریز خریداری میکنید به این امید که بزگشون کنید و همون نژادی بشه که فروشنده بهتون گفته و پولش رو گرفته (و شاید حتی یه مولد جعلی نشونتون بده) . در بهترین حالت اگر تلفات ندید و از آب و گل در بیان نصف سال وقت و انرژی میزارید و بهشون رسیدگی میکنید تا تازه بفهمید که این ماهیها چیزی نبوده که سفارش دادید.
    یعنی با همون پول که روز اول دادید میتونستید همین ماهیهارو تو سایز امروزشون خریداری کنید.

    🔆 یعنی شما یک نژاد رو که اصلا قصد خریدش رو نداشتید با قیمت چند برابری خریداری کردید.

    🔆 برای همین توصیه میکنم در سایز بزرگتر گرونتر بخرید ، ولی ببینید که چی میخرید . با حرفهای من ( شکسته نفسی فرمودن ساشا جان) و امثال من که بگم در آینده این ماهی چی میشه ریسک نکنید.

    🔆 از طرفی حتی اگر به شرط خریداری کرده باشید هیچ کس بعد چند ماه گردن نمیگیره که این همون ماهیها هست. پس دستتون به جایی بند نیست.

    🔆 هدف از گذاشتن این پست هم روشن کردن بعضی از دوستان هست که مدام پیام میدن و سایز ریز میخوان و هم تذکر به افرادی هست که از این طریق میخوان پول دربیارن.

    اما حقه های دیگر:

    🔆 ترغیب شما به خرید تجهیزات غیرضروری: به عنوان مثال: شما دیسکس دارید داشتن فیلتر گپ برای شما مفید که نیست مضر هم هست ولی میگن این فیلتر خوبه ببر. یا خرید گرم کن برای تانک پلنت در شهر کرج یا شهر های گرم تر واقعا تو فضای خونه بخاری یا گرم کن آب لازم ندارید چون دمای آب از 24 درجه کاهش پیدا نمیکنه ولی ترغیب به خرید بخاری
    🔆 ترغیب برای خرید ماهی های کم ارزش: حرف فروشنده ملاک نیست شما علم خودتون رو قبل از خرید افزایش بدید مثال: میگن این دیسکس پیگمانش برای استرس وجود مشتری تو مغازه اس تو فضای خونه از بین میره.
    🔆 بیمار جلوه دادن ماهی های شما: گاهی فروشندگان از زاویه دوست با شما وارد میشوند و یا از شما احوال ماهی شما رو جویا میشند و بعد از دیدن فیلم میگن اوه اوه ببین فلان مشکل رو داره به دادش نرسی همه اشون از دست میرین. فلان کار رو نکردی؟! دست کثیف کسی تو تانکت نبرده و ... و شروع فروش داروهای دلخواه ایشان
    🔆 نشون دادن تانک مشتریان دیگر یا تانک دیگران به عنوان تانک خود و ترغیب شما که کاملا واضح است
    🔆 فروش دارو های غیر متعارف: گاهی پیش میادش شما احساس مشکل در ماهی یا گیاه خود میکنید و با این روش به شما دارو های دلخواه خود رو با جو روانی میفروشند شاید چند برابر قیمت برای آزمایش درست کاری فروشنده میتونید یه بیماری خاص رو مطالعه کنید و راه حل درمان رو ازش جویا بشید ببیند نحوه عملکرد و توضیح ایشان به چه صورت است روش های اصولی را پیشنهاد میدهد یا روش من درآوردی با دارو های به اصطلاح جاودویی خود.
    🔆 قول به سایز کردن یا تکثیر از شما و فروختن از ما: گاهی فروشندگان برای تطمیع شما میگویند شما این ماهی رو ببر سایز کن بیار خودم ۳ برابر قیمت برات میفروشم. خوب کاملا واضح است که هرگز آنها از شما بار نخواهند گرفت فقط قصد فروش به شما را دارد برای مثال یکی پیشنهاد داد به من: بیا این فلان حلزون رو ببر بچه هاش رو میفروشم منم بهش گفتم الان ۴۰ تا میگوی سایز شده داریم اینا رو بفروش برام چشم من اینا رو میبرم و بهانه ها شروع شد.
    🔆 پیشنهاد شراکت: گاهی با رفیق شدن به شما پیشنهاد میدهد مثلا فلان جفت دیسکس هست من فلان جا دیدم با هم خریداری کنیم یا شما خریداری کنید من از آن بچه میگیریم نصف و نصف در آخر هم جفت رو خودت بردار در حالی که این جفت برای خود ایشان هست و میخواد پول جفت رو از شما بگیره تازه اگر عنوان نکند ماهی والد تلف شد چند بچه داغون از گله نوزاد رو به شما بده بگه اینم بچه هاش.

    این موارد بود که طی چند سال باهاش برخورد کردم شاید بیشترم باشه امشب به ذهنم اینا خطور کرد اگر به یاد بیارم باز هم مینویسم البته فروشندگان با انصافی هم هستند که کلا روی صحبت ما با کلاه برداران بود.
    امیدوارم سایر دوستان هم این تاپیک رو تکمیل کنند تا سایرین از این تجربیات بهره کافی رو ببرند و دست این نا بخردان رو بشه.

    ساشا جان بی ادبی منم بخش مطلبت رو پست کردم اینجا😁
    zahra.m, H.Mirsane و fishland به خاطر ارسال این پست تشکر کرده اند.

  • #2
    متاسفانه من یه بار درگیر این کلاه برداری شدم و از اون دفعه حواسمو جمع کردم. ممنونم از پست مفیدتون
    freeman به خاطر ارسال این پست تشکر کرده اند.

    نظر

    صبر کنید...
    X