مهمان عزیز به انجمن فیش لند خوش آمدید , اگر شما این پیغام را میخوانید به این معنا است که هنوز در انجمن ثبت نام نکرده اید. لطفا چند ثانیه از وقت خود را بگزارید و برای ثبت نام اینجا را کلیک کنید و بعد گذراندن چند مرحله ساده میتوانید از تمام امکانات انجمن استفاده کنید. توجه داشته باشید که اسامی مستعار مستهجن یا بی معنی ممنوع است (بدون اعداد یا حروف به طور تصادفی) و لطفا خود را در بخش معرفی کاربران برای آشنایی بیشتر با جامعه مجازی فیش لند معرفی کنید.

اطلاعیه

Collapse
اعلام نشده است.

معرفی و نحوه ساخت سیستم UAS یا Upflow Algaei Scrubber

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • معرفی و نحوه ساخت سیستم UAS یا Upflow Algaei Scrubber

    فیلتر اسکرابر جلبک یک فیلتر ساده جهت جلوگیری از رشد جلبک در نقاط آکواریوم و تمرکز رشد آنها در یک نقطه مشخص میباشد به طوری که جلبک در دیگر بخش های آکواریوم رشد نخواهند کرد و شرایط رشد در محل فیلتر بسیار بهتر میباشد
    بنابراین جلبک به جای رشد در آکواریوم در فیلتر رشد میکند پس تنها کاری که ما میکنیم حذف جلبکهای رشد کرده از محل فیلتر است.
    رشد جلبک به واسط تغذیه از نیترات و فسفات موجود در آکواریوم میباشد پس هرچه مقدار فسفات و نیترات آکواریوم بیشتر باشد سرعت رشد جلبکها در مخزن افزایش میابد و این نشان دهنده ی وجود نیترات و فسفات در آکواریوم میباشد
    جلبکها معمولا در نقاط خاصی از آکواریوم به وجود می آیند که دلایل بوجود آمدن آنها " نور ، جریان ضعیف آب ، مواد مغذی " که این شرایط در تمام محیط آکواریوم یکسان نمیباشد.
    اسکرابر جلبک به سادگی این شرایط را برای رشد جلبکها در یک محل تعیین شده محیا می سازد که بعد از رشد جلبک به سادگی میتوان آن را جدا و حذف کرد که این به واسطه ی کاهش و حذف فسفات و نیترات است که بعد از راه اندازی این سیستم دیگر شاهد رشد جلبکهای مویی ، دیاتوم ها ، حبابهای ریز ، چمن و سیانو نمیباشیم.
    Untitled-1.png




    حالا سوال اینجاس که آیا این سیستم جوابگو هست نتیجه ای دریافت شده است از عملکرد این فیلتر
    این سیستم در ماه ات سال 2008 معرفی به نحوی که خیلی از حرفه ای های این صنعت در ابتدا این روش را رد کردند که این به دلیل کاهش تقاضای سیستم های فیلتراسیون ساخته شده تسط خودشون هست ولی بعد از معرفی این سیستم گزارشات روزانه از عملکرد آن متوجه کاهش رشد جلبک در محیط آکواریوم و متمرکز شدن رشد جلبکها در محل و مخزن فیلتر شدم که بعد از آن در یک دوره ی 4 ساله بیش از 1000 نفر از اعضای فرومهای تخصصی دنیا این روش را اجرایی کردند و حداکثر تا 8 هفته شاهد نتیجه های مثبت این سیستم شدند بلکه برخی از اونها طی 4 هفته از این سیستم جواب گرفتن.


    حدودا در ماه اوریل سال 2011 ایده دیگری رونمایی شد که به جای سر ریز آب به صورت عمودی در سیستم AS آن را به صورت آبشار و به صورت خمیده طراحی کرده بودند که این هم همانند سیستم قبل کارایی خود را داشت و چه بسا به دلیل برخورد بیشتر آب با سطح مشبک از نظر زمانی کارایی بهتری داشت اما بزرگترین عیب این سیستم هم بوی بد و کثیف کاری بود که داشت البته از این سیستم “ATS” همچنان در نقاط مختلف دنیا استفاده میشود و نکته مهم اینکه در این دو مدل و سیستم فیلتراسیون نیاز به محل و مخزی تخلی آب میباشد تا اینکه سیستم جدید و به روز و با مزیت ها و کاربردهای بیشتری معرفی شد .
    12345678.jpg




    ” Upflow Agaei Scrubber”سیستم سایش حباب بجای آب که در این سیستم دیگر مشکلات لوله کشی های دردسر ساز ، مشکل نداشتن فضا در آکواریوم و یا سامپ ، بوی بد ، ترششح آب و جلبک در محیط بیرونی و داخلی آکواریوم ، سیم کشی های اضافه ، پمپ آب و.... هزاران عیب دیگر که از نظر هر کاربری متفاوت است را ندارد. در این سیستم مهم نیست شما آکواریوم 1000 لیتری دارید یا آکواریوم 100 لیتری همه ی این سیستم میتواند در یک محفظه ی 10 سانتی تعبیه شود و یا 20 سانت و بسته به سایز آکواریوم خود متغییر باشد به طوری که هیچ فضای ضافی در تانک نخواهد گرفت
    UAS شرایط را با استفاده از جریان سریع حبابهای نام منظم ، نور بسیار قوی تر و متمرکز تر نسبت به نور اصلی آکواریوم و مواد مغذی که به عنوان نیترات و فسفات در آکواریوم وجود دارد برای رشد جلبکها و تمرکز آن در یک نقطه مهیا میکند . بنابراین به دلیل وجود جریان بالای اب و هوا در محل فیلتر و نور بسیار زیاد کم کم رشد جلبک در محیط کم شده و در محل فیلتر که شرایط بهتری دارد رشد میکند.
    اساسی ترین و راحت ترین روش ساخت این سیستم در یک بند به خصوص در آکواریوم های کوچک فقط قراردادن یک صفحه مشبک و ایجاد یک جریا ن هوا در زیر آن و تابش نور مستقیم از بیرون آکواریم بطوری که نور مستقیما به صفحه مشبک بتابد و بری نتیجه گیری بهتر میتوان بجای صفحه پلاستیکی از پارچه های نمدی متخلخل پارچه های صنعتی و یا توری های نام نظم استفاده کرد که بعد از استفاده ان را دور انداخت
    3.jpg Post3.jpg Post4.jpg P6.jpg Post5.jpg 4.jpg
    یک مساله را به یاد داشته باشیم سیستم UAS برای نه تنها کاهش بلکه حذف جلبک از اکواریوم و متمرکز کردن اون در یک نقطه خیلی کوچک و هدفمند است هیچ غذایی در آکواریوم لذیذ تر جلبک سبز نیست که خانوادده جراح ها ، بلنی ها ، نون ها و حلزون و خرگوشها عاشق آن هستند پس ددقت کنید " جهت جلوگیری از به هم خوردن سیستم حتما از محفظه های مقاوم استفاده کنید.

    در ادامه به صورت تصویری نحوه عملکرد آن را شرح میدهیم که با توجه به تصاویر میتوان وسایل مورد نیاز را تهیه کرد ولی به صورت تیتر وار برخی لوازم مورد نیاز رو نام میبرم.
    1-محفظه ی پلکس حدودا 15 سانت در 10 سانت عمودی با عمق 4 سانت 2 عدد یک عدد برای داخل آکواریوم یک عدد برای بیرون
    2- نور ال ای دی 2 تا 4 عدد لامپ قرمز سیر یا دیپرد 660 نانومتری
    3-سنگ هوای باریک و دراز (به اندازی عرض محفظه ی فیلتر که برای ما 9 سانت میبشاد)
    4-پمپ هوا با توان بسیار بالا
    5-شلنگ اتصال پمپ هوا به سنگ هوا
    6- و در نهایت جهت اتصال دقیق دو محفظه ی داخل آکواریوم و بیرون آکواریوم آهن ربای قوی نیاز است
    جهت کسب اطلاعات بیشتر به تصاویر زیر دقت کنید.



     کپی رایت ! کپی رایت !
    ....................................
    این مطلب توسط حمید میرصانع به صورت اختصاصی جهت انجمن فیش لند تهیه گردیده است.
    با احترام به حقوق ناشر استفاده از مطلب فوق فقط و فقط با ذکر نام منبع "www.fishland.ir" و نام انتشار دهنده حمید میرصانع مجاز میباشد.



    فایل های پیوست شده
    ویرایش توسط H.Mirsane : http://fishland.ir/member/7-h-mirsane در ساعت 2016-06-24, 04:52 AM
    aram و fishland به خاطر ارسال این پست تشکر کرده اند.

  • #2
    سلام میبخشید این مطلب کامل نیست و عکسا هم موجود نیست!
    تشکر
    aram به خاطر ارسال این پست تشکر کرده اند.

    نظر


    • #3
      بله متاسفانه تصاویر مشکل پیدا کردن، برسی میشه.
      ممنون از توجهتون
      جهت تشکر فقط از کليد تشکر در زير هر پست استفاده نماييد !
      مطالب و سوالات خود را در بخشهاي مربوطه ارسال فرماييد.

      برای دیدن تصاویر باید عضو انجمن و وارد حساب کاربری خود شده باشید.

      برای دریافت جواب سریعتر بعد از ارسال پست یا سوال خود در تلگرام موضوع را اطلاع دهید.
      به سوالهاي مربوط به آکواريوم در خصوصي و تلگرام پاسخي داده نخواهد شد!



      آي دي تلگرام fishland@
      کانال تلگرام انجمن فیشلند FishlanDiscus@

      نظر

      صبر کنید...
      X