مهمان عزیز به انجمن فیش لند خوش آمدید , اگر شما این پیغام را میخوانید به این معنا است که هنوز در انجمن ثبت نام نکرده اید. لطفا چند ثانیه از وقت خود را بگزارید و برای ثبت نام اینجا را کلیک کنید و بعد گذراندن چند مرحله ساده میتوانید از تمام امکانات انجمن استفاده کنید. توجه داشته باشید که اسامی مستعار مستهجن یا بی معنی ممنوع است (بدون اعداد یا حروف به طور تصادفی) و لطفا خود را در بخش معرفی کاربران برای آشنایی بیشتر با جامعه مجازی فیش لند معرفی کنید.

اطلاعیه

Collapse
اعلام نشده است.

اعتصاب غذا در دیسکس و شکستن اعتصاب غذا ( غذا نخوردن)

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • اعتصاب غذا در دیسکس و شکستن اعتصاب غذا ( غذا نخوردن)

    یکی از سوالاتی که همیشه ذهن نگهدارندگان این ماهی رو درگیر میکنه اعتصاب غذا در دیسکس یا به اصطلاح شکم چسبودن هست یعنی غذا نخوردن این ماهی در مدتی که صاحب اون انتظار خوردن غذا رو داره:

    باید یادآورم شوم اعتصاب غذا بی علت نیست:
    • استرس ماهی
    • بیماری ها
    • افسردگی ماهی
    • عوض کردن رژیم غذایی
    • طمع بد غذا
    • تنهایی
    • دوره مراقبت از تخم
    • و...
    مهم ترین موضوع در مورد اعتصاب غذا کشف کردن علت اون هستش و گرنه کنش درستی ندارید و واکنش دلخواه هم از ماهی تونی نمیبینید.

    استرس ماهی

    عوامل زیادی برای استرس دیسکس وجود داره که در موردشون بارها در انجمن بحث شده ولی من اجمالی اشاره میکنم.
    مهمترین عامل جابه‌جاییه: هر چقدر مدتش طولانی تر باشه دیسکس استرس بیشتر باعث استرس میشه و زمان بیشتری برای سازگاری با محیط اطراف نیاز داره. به عنوان مثال دیسکس که از مالزی میاد تا محل فروش مدت بیشتری نیاز داره تا دیسکس که از مغازه به خونه میاد.
    اعتصاب غذا هنگام جا به جایی برای ماهی های بزرگتر طولانی تر از ماهی های کوچکتر هست گاهی پیش اومده یک ماهی ۶ اینچی من ۱۲ روز غذا نخورده بعد به غذا خوردن افتاده پس این موضوع طبیعی هستش سعی کنی با رعایت نکات جا به جایی اونا رو زمانش رو کم کنید:

    نکات

    مورد بعدی پایین اومدن کیفیت آب و مصمویت های ناشی از آن است که بحث های زیادی در این مورد هست.

    موارد استرس زای دیگر داشتن دیسکس آلفا (قلمرو طلب) نیز می باشد. که باز نیاز دارید یه‌آلفا دیگه به تانک اضافه کنید تا تعادل برقرار بشه یا آلفا رو ۱۰ روز قرنطینه کنید تا موقع برگشت با عوض شدن دکور همه چی روال عادی شه.

    شوک های نا متعارف از عوامل دیگر استرس هستند که در سیفون کردن غیر اصول پیش میاد یا شوک ضربه ای که انسان به تانک وارد میکنه مانند یه زلزله ۱۰ ریشتر برای دیسکس هست و یا شوک الکتریسیته ممکنه از وسایل برقی داخل تانک نشئت بگیره که با عوض کردن اون میتونید مشکل حل کنید یه اضافه کردن سیم ارت. برای تشخیص این موضوع هم زمان تاریک یک فاز متر رو داخل آب بزنید اگر یک لحظه روشن شد برقی دزدی دارن وسایلتون.

    راه حل: عوامل استرس زا را از بین ببرید و اگر اتفاق خوبی نیافتد از روش های عمومی استفاده کنید.

    بیماری ها

    از دیگر عوامل بیماری دیسکس است که میتواند بیماری های گوارشی یا بیماری های ویروسی نظیر پلیگ رو نام برد.

    بیماری ها یکی دیگر از عوامل اعتصاب غذا در دیسکس هستش که تاپیک های این مورد را باید مطالعه کنید و نوع بیماری را کشف کنید و درمان

    راه حل: درمان و در صورت عدم پاسخ روش های عمومی

    افسردگی

    شاید به نظرتون افسردگی در دیسکس یه چیز خنده دار به نظر بیادش ولی واقعا این اتفاق میوفته و اما میتونید به چشم ببینید معمول ترین روش افسردگی از دست دادن جفت تو دیسکس هستش که موجب اعتصاب غذا میشه و این موضوع گاهی اگر دیسکس با جفتش رابطه عاشقانه داشته باشه و تو گله جفت خورده باشه تا مرگ جفت باقی مانده پیش بره

    راه حل: فقط روش های عمومی رو ۳ روز یه بار امتحان کنید.

    تغییر رژیم غذایی

    گاهی اوقات ماهی بد عادت شده غذای خشک نمیخورد در این صورت خوش خوراک ترین غذای خشک را گرفته و با گرسنگی دادن به ماهی میتوانید آن را مجبور به خوردن غذای خشک کنید ولی اگر نخوردند بعد از ۱۰ دقیقه غذای باقی مانده را سیفون کرده و نگذارید بماند. این موضوع از یک هفته تجاوز نکند و زمانی رژیم غذایی جدید آغاز شود که دیسکس در دوره اوج غذا خوردن خود است گاهی اوقات دیسکس شما را شکست داده رام نمیشوید شما با افزودن غذای خشک به میکس آن یواش یواش مزه دهن آن را عوض کرده و بعد یک ماه امتحان کنید.

    طمع بد غذا

    گاهی میکس دل شما طمع مناسبی برای دیسکس ندارد یا شاید بخشی از دیسکس های شما نه همه در این صورت مجبور هستید غذا یا ترکیب آن را عوض کنید. به عنوان مثال دیسکس های من اصلا طمع غذاهای خشک اوشن فری را نمیپسند.

    تنهایی

    باید بدانید دیسکس یک ماهی اجتماعی است وقتی آنها را در گله زیر 4 عدد نگه داری کنید این موضوع طبیعی است.

    دوره مراقبت از تخم
    گاهی اوقات برخی دیسکس ها به ویژه دیسکس های ناشی در تخم ریزی دوره مراقبت از تخم یا قبل از تخم ریزی اعتصاب غذا کرده که طبیعی می باشد. اگر قصد مقابله با این قضیه را دارید با بالا بردن دمای آب از تخم ریزی منصرف می شود.

    راه حل های عمومی:
    1. افزودن ماه های پر خور و مناسب با دیسکس مثل آنجل میتونه مشوقی برای غذا خوردن دیسکس باشه.
    2. هرگز از کرم منجمد خونی در حالت عادی استفاده نکنید تا در زمان اعتصاب بتوانید به عنوان برگ برنده از آن استفاده کنید. معمولا کرم منجد از عوامل خوشخوراک است که برای شکوندن اعتصاب غذا خیلی کمک حال است.
    3. آرتمیا خصوصا از غذا های خوش خوراک است خصوصا زنده آن دیسکس را هیجانی کرده و موجب شکستن اعتصاب میشود.
    4. کرم سفید زنده نیز به اندازه آرتمیا برای دیسکس جذاب است ولی خودتون پرورش دهید که دچار بیماری نشوید.
    5. کم کردن نور هنگام غذا دادن یعنی نور مستقیم را از بین ببرید.
    یک راه حل خطرناک دیگه هست که از گفتن اون امتناع میکنم که دوستان که حرفه ای نیستند موجب مرگ ماهی هاشون نشه. در هر صورت باید عرض کنم که گاهی اوقات شما اگر همه این امور هم انجام بدید شاید به نتیجه نرسید مثل مورد افسردگی ولی برگ سبزی بیشتر از تجربیات شخصی سالها نگهداری دیسکس حقیر و مطالعه بود که تقدیم دوستان میکنم شاید نظرات تکمیلی هم باشه کمک کنه.
    zahrakhedri, F. Moradi و 9 نفر دیگر به خاطر ارسال این پست تشکر کرده اند.

  • #2

    راه حل های عمومی:

    یک مورد رو فراموش کردم بگم نمیتونم ادیت کنم: بالا بردن دمای آب روی ۳۰-۳۱ سوخت ساز بدن ماهی رو بالا میبره و میتونه تو اغلب موارد بعد از دو روز نیتجه مثبتی تو تغییر اشتهای ماهی داشته باشه.
    F. Moradi, mohammsd reza kazemi و 5 نفر دیگر به خاطر ارسال این پست تشکر کرده اند.

    نظر


    • #3
      عالی ممنون

      فرستاده شده از SM-A505Fِ من با Tapatalk

      نظر


      • #4
        فروشگاه لیماک فروت تولید کننده میوه خشک و فروشگاه دستگاه میوه خشک کن میباشد که در سرتاسر کشور فعالیت داشته و اقدام به فروش میوه خشک عمده مینماید.جهت دریافت لیست قیمت میوه خشک از این لینک استفاده کنید.

        نظر

        صبر کنید...
        X